جراحی بازسازی به کمک مش تیتانیوم – پنجم

استفاده از مدل سه بعدی  پیش از جراحی برای بررسی هماهنگی بین مش تیتانیومی و آسیب استخوانی امری ضروری می‌باشد. در مورد جراحی بازسازی فک بالا، بزرگتری انحراف پس از جراحی در مش تیتانیومی اغلب در حدود 4 میلیمتر بوده است. این میزان انحراف می‌تواند مربوط به یک خطا در هر مرحله از سیستم کمکی کامپیوتری باشد. به عنوان مثال طراحی مراحل پیش از جراحی بازسازی و یا پرینت مش تیتانیومی مصنوعی می‌تواند با کمی انحراف همراه بوده باشد. همچنین، ضخامت یک میلیتری مش تیتانیومی نیز ممکن است در این میزان انحراف مشارکت نماید.

گزارش‌های دیگر نیز مشابه نتایج دریافتی این تحقیق نشان داده‌اند که با استفاده از مش تیتانیومی شخصی‌سازی‌شده دقیق می‌توان اقدام به بازگرداندن صورت آسیب‌دیده کرد و ریسک تحلیل رفتن استخوان پس از عمل را کم کرد. با این وجود مواد خارجی کاشته شده در بدن ممکن است باعث عفونت بعد از عمل شود.

در مطالعاتی گزارش شده است که با کاشت پروتز در دو مرحله – بدین صورت که کاشت پروتز با هدف ترمیم نقص فک بالا، پس از بسته شدن ارتباط حفره بینی و سینوس‌ها – انجام شود، می‌توان از عفونت جلوگیری کرد.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که نقص‌ها و پیچیدگی‌های فک بالا و پایین می‌توانند با استفاده از این نوع مش‌های تیتانیومی به طور کامل بازسازی شده و اهداف عملکردی و زیبای شناختی نیز در این حالت قابل دست یابی هستند.

 

“نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است”