جراحی بازسازی فک و صورت به کمک مش تیتانیوم – دوم

اطلاعات حاصل از سی‌تی اسکن توسط نرم افزار مربوطه به منظور تفسیر درست و دقیق از حالت سه بعدی استخوان جهت جراحی بازسازی فک و صورت به کار گرفته شدند.

جایگذاری و ثبت دقیق مش‌ها در نواحی مورد جراحی توسط نرم افزار و به صورت اتومات در مورد هر بیمار انجام گرفت و مشخص شد که میزان خطا در این جایگذاری ها کمتر از 0.7 میلیمتر می‌باشد. علاوه بر این جراحان می‌توانند روند واقعی جراحی را توسط برنامه مجازی بررسی کنند. از آنحایی که مش تیتانیومی پرینت شده کاملا صلب و غیرانعطاف پذیر می‌باشد، بنابراین به منظور استئوتومی مناسب باید پیش از جراحی بررسی‌های لازم توسط نرم افزار مربوطه انجام گردد. در غیر اینصورت انجام پیوند کمی دشوار خواهد بود.

جراحی در هر چهار بیمار به راحتی انجام شد. تومور برداشته شد و مش تیتانیومی شخصی‌سازی‌شده در موقعیت صحیح خود با موفقیت جایگذاری شد. نتایج پس از عمل جراحی کاملا رضایت‌بخش بوده و هیچ گونه عوارضی مشاهده نشد.

این بیماران به مدت پنج سال و شش ماه تحت پیگیری بودند و در میان آنها تومور مجددا در دو بیمار پس از شش ماه عود کرد و در دو نفر دیگر که به ترتیب دو و پنج سال تحت نظارت قرار داشتند، هیچگونه التهاب پوستی و یا پس زدن مش تیتانیوم مشاهده نشد.

 

“نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است”