ایمپلنت فک و دندان یکپارچه – قسمت سوم

امروزه با تاثیر پیشرفت دیجیتال، دنیای دندانپزشکی دگرگون شده است. معرفی روش‌های نوین (مقطع نگاری رایانه‌ای با اشعه مخروطی (CBCT) و یا اسکنر داخل دهانی)، و همچنین توسعه و پیشرفت نرم افزارهای طراحی و تولید با کمک کامپیوتر (CAD/CAM)، متریال‌های جدید، و روش‌های تولید نوین، دنیای ایمپلنت فک و دندانی را دگرگون ساخته و چشم‌انداز جدیدی از آینده را فراهم نموده است.

به طور خاص، امروزه روش جدید پرینت سه بعدی فلزات (ساخت افزایشی)، توانایی تولید شبکه و مش‌های شخصی‌سازی‌شده را فراهم می‌کند که به طور کامل با نیاز‌های آناتومی هر بیمار مطابق می‌باشد. استفاده از روش‌های تولید نوین اینچنینی این فرصت را در اختیار ما می‌گذارد تا در روش‌های گذشته مانند ایمپلنت‌های subperiosteal بازنگری کنیم و آن‌ها را با روش های جدید دیجیتال بازبینی نماییم. این مورد می‌تواند برای موارد آتروفی شدید استفاده شود که امکان استفاده از ایمپلنت‌های دندانی داخل استخوانی و روش‌های بازسازی، وجود ندارد؛ همچون در مواردی که بیمار مسن است و منابع مالی محدودی در اختیار دارد و همچنین مایل به شرکت در جراحی‌های بازسازی پیچیده و زمانبر، پیش از قراردادن ایمپلنت‌های دندانی داخل استخوانی نیست.

هدف از این مطالعه پزشکی، ارائه یک تکنیک جدید دیجیتال برای تولید ایمپلنت‌های شخصی‌سازی‌شده subperiosteal به روش ساخت افزایشی فلزات و گزارش نرخ عوارض استفاده از این ایمپلنت‌های تیتانیومی است.

“نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است”